Jag vill lämna men kan inte

Jag vill lämna men kan inte

Forum Om fysisk/psykisk misshandel Jag vill lämna men kan inte

• Detta ämne är tomt.
Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      T

Jag lever med en man som gör mig illa. Jag vet att det inte är bra men det känns som jag inte har någon möjlighet att lämna honom utan att det blir liv:( Någon som gjort det här?

• #3934 Svara
      M

Jag lämnade en man som behandlade mig illa men det var inte lätt. Många tror att man är svag för man inte lämnar direkt när de börjar bli elaka eller slår men när det händer är man redan så fast. Det är svårt att förklara för dem som inte varit där själva. Mitt råd är att förbered dig väl. Ha allting klart och var beredd på en jobbig period. Prata med dina anhöriga och vänner så de är medvetna om vad som händer och vad som kommer att hända (de vet oftast inte). Och när du väl tar steget titta inte tillbaka utan gå på riktigt då. Lycka till och kom ihåg du är stark❤️

• #3935 Svara
      T

Tack ☺️ Det svåra är att alla tycker om honom och han är omtyckt av mina vänner. Tror inte de kommer att förstå:( Men jag vet att detta inte är bra för mig och det blir mer och mer med tiden, sen kan han vara helt underbar också

• #4001 Svara
      Pia

Snälla lämna innan det är försent! Det börjar med något litet (varningen som man gärna vill se förbi) men sen eskalerar det ganska snabbt.

• #4014 Svara
      Teo

Kan det inte handla om att han har det tufft just nu med tex arbetet? Alltså jag säger inte att det är ok att vara elak men ibland kanske det beror på något annat och det går över. Att man kan ta hjälp utifrån ifall man vill försöka få det bättre?

• #4207 Svara
      T

Vi är fortfarande tillsammans men jag har flyttat till eget. Det har blivit bättre och känns skönt att ha något eget som jag kan åka till. Klart jag hoppas vi har en framtid ihop men jag tvivlar på det ibland. Vi får se hur det går.

Visar 5 svarstrådar
Svar till: Jag vill lämna men kan inte
Information om dig:

Have a question?