Tider för en 14 åring

Tider för en 14 åring

Forum Föräldrar till tonåringar Tider för en 14 åring

• Detta ämne är tomt.
Visar 8 svarstrådar
  • Författare
      Johanna

Hej
      Tänkte ställa en fråga här för att få lite input från andra tonårsföräldrar.
      Jag har en 14 årig dotter och vi tjafsar alltid om vilken tid hon ska vara hemma.
      Jag tycker att kl22 på vardagar och kl23 på fredag , lördag om hon inte ska göra nåt speciellt är en vettig tid.
      Men enligt henne får ALLA hennes kompisar vara ute till minst kl 12 nu på sommaren och till 1 -2 tiden på helgerna?!
      Är det verkligen så?
      Tycker det är väldigt sent och hoppas de verkligen inte är så ?
      Hennes kompis har skilda föräldrar och det utnyttjar hon när hon vill vara ute längre genom att säga att mamma sagt okej att vara ute och vice versa..
      Vad har ni andra för tider på era tonåringar ?

• #3843 Svara
      Jane

Nu har jag inte tonårsbarn längre (skönt haha) men känner så väl igen det med att ALLA andra får förutom jag.
      Tycker du ska stå på dig med dina tider, de låter sunda

• #3845 Svara
      Sanna

Alltså varför ska man begränsa ungdomar med tider? Jag anser att det är bättre att de får sätta sina egna tider, då får de ansvar. Vad har jag som vuxen för rätt att begränsa dem och vad gör det om de är ute?

Sen skulle det bli så att jag och min man aldrig hade kunnat göra något om vi skulle suttit hemma och kollat så de passade tiderna.
      Nä mer frihet tror jag på!

• #3851 Svara
      Johanna

Att de inte skulle ha några tider alls är iaf för oss otänkbart.
      Händer så mycket där ute , även på vår tid hände det saker ute på nätterna men nu är det mycket värre.
      Sen hade jag aldrig kunnat somna förrän alla barn är hemma heller

• #3877 Svara
      Klas

Sanna det är klart att man måste ha tider och koll på sina ungar!

• #3878 Svara
      Mia

Jag tycker era tider är rimliga med tanke på ålder:) Fortsätt så

• #3943 Svara
      Gitt

-Kom hem medans jag känner igen dig brukade min pappa säga till oss innan vi gick hemifrån och det fungerade för oss . Nu var detta på 60- talet och samhället är ju kanske lite tuffare idag.

• #3963 Svara
      Ylva

Jag tycker rutiner, regler och tider är viktiga. Sen måste man även låta barnen utvecklas med åldern

• #4206 Svara
      Moa

Aldrig förstått varade unga ska vara ute och ränna på kvällarna. Varför inte umgås på dagen?
      Ska de på tex en fest eller något annat så är det klart de kan vara där längre in på natten men då hämtar vi alltid så vi vet hon kommer säkert hem. Förstår inte föräldrar som kan gå och lägga sig när deras barn är ute

Visar 8 svarstrådar
Svar till: Tider för en 14 åring
Information om dig:

Have a question?